Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Παγκόσμιες διαστάσεις παίρνει το σκάνδαλο Volkswagen - Η Ελβετία αναστέλλει τις πωλήσεις αυτοκινήτων της

Ο μέχρι επικεφαλής της Porsche από το 2010 Ματίας Μίλερ αναλαμβάνει νέος CEO της Volkswagen. Μετά την παραίτηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν, και τις διεθνείς διαστάσεις που παίρνει το σκάνδαλο Dieselgate, ο γερμανικός κολοσσός προσπαθεί να ανακάμψει το συντομότερο δυνατό.

Νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen αναλαμβάνει ο Ματίας Μίλερ, επικεφαλής του Porsche από το 2010, με αποστολή να διαχειριστεί το σκάνδαλο μεγατόνων που εκθέτει παγκοσμίως τον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών, δηλώνει ο νέος CEO της VW που διαδέχεται τον παραιτηθέντα Μάρτιν Βίντερκορν -τον οποίο περιμένει συνταξιοδοτικό πακέτου τουλάχιστον 32 εκατ. δολαρίων.

Στις πρώτες του δηλώσεις ο μέχρι σήμερα επικεφαλής της Porsche διαβεβαίωσε ότι θα κάνει τα πάντα για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στον όμιλο. «Υπό την ηγεσία μου, η Volkswagen θα κάνει ό,τι μπορεί για να αναπτύξει και να εφαρμόσει τα αυστηρότερα στάνταρ συμμόρφωσης και διοίκησης σε ολόκληρη την βιομηχανία» δήλωσε.


Παγκόσμιες οι διαστάσεις


Στη Γαλλία, οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι που προβλέπεται να διενεργηθούν σε περίπου εκατό αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί στη χώρα προκειμένου να επιβεβαιωθεί πως τα οχήματα τηρούν τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, θα ξεκινήσουν από την ερχόμενη εβδομάδα, ανακοίνωσε την Παρασκευή η υπουργός Οικολογίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ.

Τα αυτοκίνητα θα επιλεγούν τυχαία και την εποπτεία των αξιολογήσεων θα έχει ανεξάρτητη επιτροπή. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα αυτά θα ελεγχθούν με την έγκριση των ιδιοκτητών τους και δεν θα είναι μόνο παραγωγής των γάλλων κατασκευαστών, «αλλά όλων των εμπορικών σημάτων» που πωλούνται στη χώρα.

Η γαλλίδα υπουργός ωστόσο απέρριψε το αίτημα της επικεφαλής των Οικολόγων Εμανουέλ Κος να απαγορευθεί η πώληση ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στη Γαλλία μέχρι το 2025. Η απαίτηση αυτή δεν «είναι σοβαρή», εκτίμησε η Ρουαγιάλ. «Δεν μπορεί κανείς να πραγματεύεται προβλήματα τέτοιας σοβαρότητας εκτοξεύοντας ιδεολογικά συνθήματα σε βάρος των γαλλικών συμφερόντων», είπε, υπογραμμίζοντας πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν «το ένα δεύτερο των πωλήσεων» αυτοκινήτων στη Γαλλία.

«Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να μην δίνεται πλέον πλεονέκτημα στα ντιζελοκίνητα, αυτό είναι προφανές. Πρέπει να επενδύσουμε μαζικά στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο», τόνισε η Ρουαγιάλ.

Ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, κάτοχος 12 εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και φορτηγών, παραδέχθηκε ότι είχε τοποθετήσει ένα λογισμικό παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων στους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 σε περίπου 11 εκατομμύρια από τα οχήματά του σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η νορβηγική Αστυνομία ανακοίνωσε από την πλευρά της την Παρασκευή ότι ξεκινάει έρευνα για να διαπιστώσει αν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen έχει πουλήσει στη Νορβηγία οχήματα που φέρουν το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων κατά τους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.

«Μετά την αποκάλυψη της επονομαζόμενης “υπόθεσης Volkswagen” στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, και την παραδοχή μιας γενικευμένης απάτης, η υπηρεσία δίωξης οικονομικού εγκλήματος της Αστυνομίας θα ερευνήσει για να διαπιστώσει αν διαπράχθηκε αδίκημα στη Νορβηγία και αν υπάρχει μια κάποια επίπτωση από την απάτη αυτή στα μοντέλα που αφορά και που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας» αναφέρει η Αστυνομία της Νορβηγίας σε ανακοίνωσή της.

Εντολή για τη διεξαγωγή έρευνας όσον αφορά τα αυτοκίνητα της Volkswagen έδωσε σήμερα και η κυβέρνηση της Ινδίας, μετά την πρόσφατη ομολογία της μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό που παραποιούσε τις μετρήσεις κατά τους ελέγχους για την εκπομπή ρύπων στις ΗΠΑ.

Η ινδική κυβέρνηση ζήτησε από την αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία της χώρας, ARAI, να κάνει μια αξιολόγηση των αυτοκινήτων της Volkswagen που πωλούνται στην Ινδία για να αποφανθεί αν παραβιάζουν και στη χώρα αυτή τους νόμους περί ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οι οποίοι είναι λιγότερο αυστηροί από αυτούς στις ΗΠΑ.

«Με επιστολή μας στην ARAI ζητούμε να ερευνήσει αν η Volkswagen πωλεί τα ίδια μοντέλα στην Ινδία τα οποία βρέθηκε ότι παραβιάζουν τους κανονισμούς στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Άμπουτζ Σάρμα, αναπληρωτής γραμματέας του υπουργείου Βαριάς Βιομηχανίας.

«Θέλουμε να μάθουμε αν αυτό που συνέβη στις ΗΠΑ μπορεί να συμβεί στην Ινδία ή όχι», είχε δηλώσει επίσης νωρίτερα άλλος αξιωματούχος του υπουργείου σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen.

Τέλος η Καμπέρα ζήτησε την Παρασκευή από τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων να διευκρινίσει άμεσα αν το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει αφορά και τα αυτοκίνητα που πωλεί στην Αυστραλία.
«Αναμένουμε σύντομα εξηγήσεις από τη Volkswagen και την Audi και η κυβέρνηση θα αποφασίσει στη συνέχεια τι πορεία θα ακολουθήσει», δήλωσε ο υπουργός επικρατείας Πολ Φλέτσερ.

Αν το επίμαχο λογισμικό «χρησιμοποιήθηκε σε αυτοκίνητα Volkswagen ή Audi στην Αυστραλία, η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει ότι δεν θα κυκλοφορήσουν ξανά στην αυστραλιανή αγορά και ότι αυτά που αφορά και κυκλοφορούν ήδη θα ανακληθούν το ταχύτερο δυνατό», πρόσθεσε.

Ελβετία: Αναστέλλεται η πώληση «ύποπτων» μοντέλων της Volkswagen

Οι ελβετικές αρχές αποφάσισαν να αναστείλουν τις πωλήσεις των μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen που πιστεύεται ότι είναι εφοδιασμένα με το επίμαχο λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων των κινητήρων ντίζελ.

Η Ομοσπονδιακή Οδική Υπηρεσία διευκρίνισε σε ανακοίνωσή της ότι η απόφαση αφορά περίπου 180.000 οχήματα Audi, Seat, Skoda και Volkswagen που κατασκευάστηκαν από το 2009 μέχρι το 2014.

Ταυτόχρονα, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ αρνείται να δώσει άδεια στην Volkswagen να πουλήσει τα νέα μοντέλα της του 2016 με κινητήρα ντίζελ στη χώρα.

«Η Volkswagen δεν έχει λάβει πιστοποιητικό συμμόρφωσης από την EPA [...] για τα τετρακύλινδρα οχήματα ντίζελ» δήλωσε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ, εκπρόσωπος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος EPA.

Οι ρυθμιστικές αρχές «δεν έχουν ακόμη πειστεί ότι τα δεδομένα και τα στοιχεία που παρείχε η Volkswagen αποδεικνύουν πως τα οχήματά της σέβονται τα απαιτούμενα πρότυπα» επισήμανε.

Η απόφαση αυτή αναμένεται ότι θα επηρεάσει κυρίως τις πωλήσεις του νέου Passat, το οποίο παρουσιάστηκε θριαμβευτικά τη Δευτέρα στη Νέα Υόρκη.

«Είμαστε σε συζητήσεις με την EPA και αναμένουμε πάντα ότι θα διαθέσουμε το Passat 2016 στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του έτους» είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας στις ΗΠΑ.

Βερολίνο: Το σκάνδαλο αφορά και τα βανάκια της VW
στοιχείων εκπομπής ρύπων σε κινητήρες ντίζελ αφορά και τα βανάκια της Volkswagen και όχι μόνο τα αυτοκίνητα.

«Βάσει της γνώσης που έχουμε, τα ελαφρά φορτηγάκια, καθώς και τα αυτοκίνητα της Volkswagen επηρεάζονται και αυτά από την παραποίηση» των στοιχείων, σημείωσε ο Αλ.Ντομπρίντ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν ντίζελ ως καύσιμο και είναι αυτοί του 1,6 λίτρου και των 2 λίτρων, όπως είχε ήδη αναφέρει την προηγουμένη, ενώ κατά τα φαινόμενα, όπως πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην ομοσπονδιακή Βουλή, το σκάνδαλο αφορά και τον κινητήρα του 1,2 λίτρου.

Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, η εταιρεία παραδέχθηκε ότι είχε τοποθετήσει το λογισμικό σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο γερμανός υπουργός αποκάλυψε ότι περίπου 2,8 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούν στην Γερμανία είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό.

Οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι θα ενισχυθούν οι έλεγχοι σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ.

«Οι τεχνολογίες εξελίσσονται και πρέπει να προσαρμοστούμε» είπε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ, στέλεχος της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος (EPA), προβαίνοντας ταυτόχρονα στη διαβεβαίωση ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ενημερωθούν έγκαιρα για τους νέους ελέγχους και τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται.

«Αναπτύσσουμε μια νέα προσέγγιση και νέους ελέγχους» πρόσθεσε ο ίδιος.

Από σήμερα, η EPA θα πραγματοποιεί ελέγχους σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ «που ήδη βρίσκονται σε κυκλοφορία» στις ΗΠΑ, για να ανιχνευθεί η ενδεχόμενη χρήση παρόμοιου λογισμικού από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Γκράντλερ απέφυγε να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες για τη νέα διαδικασία, ώστε όπως είπε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μην είναι σε θέση να προσαρμοστούν εκ των προτέρων σ' αυτές.

tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου