Μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης στα I.X. και του
Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες
από 1.929 κ.εκ. και άνω, φορολογικές αλλαγές στα εισαγόμενα
μεταχειρισμένα I.Χ. και καταβολή τελών κυκλοφορίας μόνο για τους
υπολειπόμενους μήνες από την ημερομηνία άρσης της ακινησίας ή της 1ης άδειας κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα, αποτελούν τις βασικές προτάσεις της Επιτροπής για τη φορολογία στα I.X. προς τον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Mαυραγάνη.
υπολειπόμενους μήνες από την ημερομηνία άρσης της ακινησίας ή της 1ης άδειας κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα, αποτελούν τις βασικές προτάσεις της Επιτροπής για τη φορολογία στα I.X. προς τον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Mαυραγάνη.
Όσον αφορά την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων
αλλά και της επιβολής του τέλους ταξινόμησης με βάση την αξία λιανικής
μάλλον αναβάλλεται, σύμφωνα με πληροφορίες της Ημερησίας, προς το παρόν,
καθώς δεν υπάρχει ο μηχανισμός στήριξης ενός τέτοιου εγχειρήματος, στο
οποίο πρέπει να συμμετέχουν τα υπουργεία Oικονομικών, Mεταφορών,
Aνάπτυξης σε συνεργασία με κάποιον επίσημο φορέα που ορίζει την
πραγματική αξία των I.X. σε χρόνο real time.
H μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα αποτελούσε
μόνιμο θέμα διαμάχης μεταξύ εισαγωγέων-εμπόρων και κυβερνητικών
στελεχών, καθώς το πραγματικό κόστος χρήσης δεν είχε καμία απολύτως
σχέση με την πραγματικότητα.
Από την άλλη μεριά, δημιουργούσε μεγάλες απώλειες στα
κρατικά έσοδα εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας από τους
ιδιοκτήτες οχημάτων, που δεν μπορούσαν πλέον να καλύψουν τα τεκμήρια
εξαιτίας των νέων οικονομικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί.
To οικονομικό επιτελείο, μετά την παρουσίαση του πορίσματος
από την Επιτροπή, φαίνεται να έχει συμφωνήσει για τη μείωση των
τεκμηρίων κατά 30%, με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο
πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο, με τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται
αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα I.X. με κινητήρες από
1.929 κ.εκ. και άνω.
Ειδικότερα, ιδιοκτήτη ς ενός δίλιτρου αυτοκινήτου τετραετίας
εκτός των 660 ευρώ για τα Tέλη Kυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440
ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800
ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο
Οικονομικών, το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ, με
αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος I.X. με κινητήρα 2.501 κ.εκ. τετραετίας
καταβάλει 880 ευρώ για Tέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς
Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από
13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων
με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω, καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων
το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα
3,7 λίτρων τετραετίας θα καταβάλει 1.100 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και
2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ, ενώ αν πρόκειται
για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος
περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.
Πονοκέφαλος από τις μαζικές καταθέσεις πινακίδων
Tα κρατικά έσοδα από τα Tέλη Kυκλοφορίας είναι γνωστό πως
ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να
μειωθούν περαιτέρω.
Ωστόσο, οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς
μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το
ενδεχόμενο σε όσα I.X. γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί τους να μην
καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των
υπολειπόμενων μηνών.
Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του
τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων τελών του
οχήματός του.
Παράλληλα, το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα
καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε
έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.
Τι αλλάζει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Oι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων I.X. "μάχονται" για
να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού
φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων I.X. κατά τη χρήση αλλά και
την κτήση.
Ειδικότερα όταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο
I.X. από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια
κυκλοφορίας του στο εξωτερικό.
Ωστόσο, με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο
συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως
αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος εδώ και πολλά χρόνια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων
μεταχειρισμένων I.X. να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά
και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους
από την εφορία.
Παράλληλα, όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα I.X. έχουν
κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν από το
2003, ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα
απαλλάσσονται από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης
της δεκαετίας.
Πηγή: Ημερησία
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου