Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

«ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ;» Ο Πασχάλης Τσαρούχας στο Newpost: «Τα παιδιά δεν είναι μπρελόκ, ούτε αξεσουάρ να τα φωτογραφίζουμε»!


o-pasxalis-tsarouxas-sto-Newpost-ta-paidia-den-einai-mprelok-oute-aksesoyar-na-ta-fotografizoyme

Συνηθίζει να λέει τα πράγματα με το όνομά τους και το κοινό ασπάζεται την αλήθεια του και τον ακολουθεί σε κάθε επαγγελματικό του βήμα. Άνθρωπος πολυπράγμων, καλλιτέχνης με έμφυτα ταλέντα και ανησυχίες, συγγραφέας παιδικών μυθιστορημάτων. 

Οι πολιτικοί που τα «έφαγαν» και η αδράνεια του κόσμου, οι συστημικοί καλλιτέχνες και οι επιχορηγήσεις, οι βίαιοι ασφαλίτες και οι μαζικές διαδηλώσεις. Ο Πασχάλης Τσαρούχας παίρνει θέση και καταθέτει την άποψή του...

Από τη Φανή Πλατσατούρα

- Εμφανίζεσαι κάθε Δευτέρα στη μουσική σκηνή «Το Ποντίκι» μαζί με την Ειρήνη Χαρίδου. Μίλησέ μας για την εμπειρία σου αυτή. Ικανοποιημένος από τις παραστάσεις;

«Περνάμε πολύ όμορφα, είναι ένας ζεστός, φιλόξενος χώρος όπου όλοι μαζί ερμηνεύουμε Μάνο Ελευθερίου, Μανώλη Ρασούλη, Άλκη Αλκαίο, Κώστα Τριπολίτη. Φαντάζομαι πως θα συνεχίσουμε τις εμφανίσεις μας μέχρι και τον Μάρτιο. Οι συγκεκριμένοι δημιουργοί σημάδεψαν την εποχή τους. Μέσα από τους στίχους τους μπορεί κανείς να παρακολουθήσει την πορεία της χώρας μας, από τη Μεταπολίτευση έως και σήμερα». 

- Και σήμερα; Πώς βλέπεις τα πράγματα σήμερα; Τι μερίδιο ευθύνης έχουν οι πολιτικοί μας για την εικόνα που παρουσιάζει αυτή τη στιγμή η χώρα;

«Έχουμε να κάνουμε με εθνικούς προδότες. Ο κόσμος εκπαιδεύτηκε να τους ψηφίζει. Το Δημόσιο χρήμα πήγε σε συγκεκριμένες τσέπες και τεράστια ποσά φαγώθηκαν από τους πολιτικούς υπό τη μορφή της ανάθεσης έργων. Οφείλουμε να αντισταθούμε σε όλο αυτό το μπαράζ απάνθρωπων μέτρων που ψηφίζονται. Είμαι υπέρ της θεσμοθέτησης φόρων αλλά πρέπει να πληρώνουν και αυτοί που βγάζουν τα χρήματα. Δεν μπορείς να περιμένεις να εισπράξεις φόρους από ανθρώπους που δεν έχουν καν να φάνε».

 - Υπαρκτές λύσεις βλέπεις; Το να κατεβαίνουμε να διαδηλώνουμε στους δρόμους θεωρείς πως έχει αποτέλεσμα; Και οι βιαιότητες που προκύπτουν; Τα αιματηρά επεισόδια;

«Πότε περιμένει ο κόσμος να σηκωθεί από τον καναπέ του; Όταν δεν θα 'χει να ταίσει το παιδί του, θα βγει στους δρόμους αλλά τότε θα είναι αργά. Δεν θα διορθώνεται η κατάσταση. Προσωπικά, κατεβαίνω συνέχεια στις διαδηλώσεις να δείξω την αγανάκτησή του. Δεν είναι οι διαδηλωτές που προκαλούν τα βίαια επεισόδια στο Σύνταγμα. Αυτά τα κάνουν οι ασφαλίτες. Έχω βρεθεί τρεις φορές μπροστά σε επεισόδια και έχω δει ασφαλίτες να χτυπούν κόσμο. Είναι συγκεκριμένοι άνθρωποι, οι γνωστοί άγνωστοι. Δεν χρειάζεται να τα πω εγώ όλα αυτά, υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό...»

- Εκτός από πολιτικούς υπήρξαν και κάποιοι συνάδελφοί σου που ενδεχομένως τα «έφαγαν»; Κάποιοι συστημικοί καλλιτέχνες;

«Το σίγουρο είναι ότι οι πολιτικοί τα έφαγαν με και χωρίς εισαγωγικά. Τώρα σε ό, τι αφορά τους καλλιτέχνες, ευνοήθηκαν αρκετοί και σε όλες τις εποχές από το εκάστοτε καθεστώς. Δεν είμαι σε θέση να τους κρίνω. Κατά τη γνώμη μου είναι άνθρωποι που πήραν λεφτά χωρίς να τα αξίζουν. Είναι και κάποιοι άλλοι καλλιτέχνες που έπρεπε να πάρουν κάποιες επιχορηγήσεις και τελικά δεν τις πήραν. Υπάρχει και άλλη κατηγορία, αυτών που στέρησαν από συναδέλφους τους κάποια χρήματα, παίρνοντας επί σειρά ετών απανωτές επιχορηγήσεις».

- Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης που οι περισσότεροι συνάδελφοί σου δεν έχουν δουλειά ή οδηγούνται σε εκπτώσεις προκειμένου να συντηρηθούν καλλιτεχνικά, είχες κάποιες ενδιαφέρουσες τηλεοπτικές ή θεατρικές προτάσεις;

«Δεν υπάρχουν σειρές στην τηλεόραση για να έχω κάποια πρόταση. Στην τηλεόραση αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει απλώς ένα ξεσκαρτάρισμα, αποψίλωση κανονική έχει γίνει. Για το θέατρο είχα φέτος δυο τρεις προτάσεις, τις οποίες όμως αρνήθηκα καθώς θεώρησα ότι δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προυποθέσεις. Δεν έχω την πολυτέλεια της επαγγελματικής αποχής, αλλά έχω φιλότιμο. Ξέρω καλά πως υπάρχουν κάποιες δουλειές που μπορώ να κάνω και κάποιες άλλες που δεν δύναμαι, δεν μου το επιτρέπει η συνείδηση, το όνομά μου ή η πορεία μου, αν θέλεις».

- Έχεις γράψει 17 συνολικά παιδικά βιβλία. Τι αρετές προυποθέτει να έχει κάποιος για να μιλήσει στη γλώσσα των παιδιών;

«Ναι αυτή τη στιγμή παρουσιάζω σε διάφορα μέρη της Ελλάδας το νέο μου παιδί, τον Μπίλη Καντίλη που μαθαίνει τα μέτρα οδικής ασφάλειας. Για να γράψεις για παιδιά, οφείλεις να έχεις εμπειρία και μια καθαρή ψυχή».

 - Ματαιόδοξος είσαι, υπήρξες; Πρόκειται για ένα στοιχείο που υπάρχει στη φύση του κάθε καλλιτέχνη; 

«Δεν είμαι καθόλου ματαιόδοξος, ούτε υπήρξα ποτέ. Πάντα χαιρόμουν με την επιτυχία των συναδέλφων μου και ήθελα να συνεργάζομαι με ανθρώπους που είναι καλύτεροι από εμένα για να μαθαίνω νέα πράγματα. Όταν συναναστρέφεσαι με ανώτερους ανθρώπους, γίνεσαι και εσύ ανώτερος. Δεν πυροδότησα όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας μου ανταγωνισμούς».

- Είσαι ένας άνθρωπος που έχει το θάρρος της γνώμης του και δεν διστάζει να μιλήσει δημόσια επί παντός επιστητού. Η αλήθεια που πρεσβεύεις σου έχει κοστίσει επαγγελματικά;

«Η αλήθεια μου όσο μου έχει κοστίσει άλλο τόσο με έχει ευνοήσει. Ενδεχομένως κάποιοι να έχουν δυσαρεστηθεί απ΄ όσα κατά καιρούς έχω πει, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι όμως που με έχουν εκτιμήσει μέσα από τα λεγόμενά μου». 

- Θα πήγαινες να χορέψεις στο Dancing with the stars ή σε κάποιο ανάλογο talent show στο όνομα της φιλανθρωπίας;

«Θεωρώ αδιανόητο στα 46 μου χρόνια να δεχθώ να πάρω μέρος σε διαγωνισμό ταλέντου. Πρέπει κάτι να λείπει από τη ζωή σου ή κάτι να μην έχεις κάνει σωστά, για να περιμένεις να αναγνωριστεί κάποιο ταλέντο σου σε μια περασμένη ηλικία. Ό, τι ταλέντο είχα να δείξω, το έχω δείξει. Δεν καταλαβαίνω τον όρο της φιλανθρωπίας στα συγκεκριμένα shows. Δηλαδή αυτός που είναι φιλάνθρωπος είναι κάτι άλλο, διαφορετικό από τον ίδιο τον άνθρωπο; Τι είδος του ζωικού βασιλείου είναι ο φιλάνθρωπος; Δεν είμαστε όλοι φίλοι των ανθρώπων; Μήπως έχω λάθος; Το αν θα προσφέρω στον διπλανό μου ένα σακκούλι φασόλια, ονομάζεται αλληλεγγύη και όχι φιλανθρωπία. Δηλαδή τι πρέπει να κάνω στο όνομα της φιλανθρωπίας; Να χορεύουμε για να γεμίζουν τα κανάλια το τηλεοπτικό τους πρόγραμμα και να παίρνουν διαφημίσεις....»;

- Πολλοί συνάδελφοί σου επιλέγουν να φωτογραφηθούν σε life & style περιοδικά μαζί με τα παιδιά τους. Θα αποδεχόσουν μια ανάλογη πρόταση;

«Εγώ το παιδί μου δεν το αντιλαμβάνομαι ως μπρελόκ για να το φωτογραφίζω. Δεν είναι αξεσουάρ τα παιδιά. Έχουν τη δική τους προσωπικότητα, τις δικές τους επιθυμίες και ανάγκες. Η δουλειά η δική μου είναι να υπηρετώ τις ανάγκες του, και όχι μέσω αυτού να εξυπηρετήσω τις δικές μου». 

- Είσαι ένας αρρενωπός, γοητευτικός άνδρας που έχει μεγάλη πέραση στις γυναίκες και συγχρόνως ένας τρυφερός μπαμπάς. Μπορούν να μπλεχθούν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά μεταξύ τους;

«Ένας αρρενωπός άνδρας δεν μπορεί να είναι και τρυφερός; Είναι πολύ ελκυστικό για έναν άνδρα να αρέσει στις γυναίκες. Μια εκδήλωση θαυμασμού στον δρόμο δεν θα μου φτιάξει τη μέρα, αλλά αν μη τι άλλο θα με κολακεύσει». 

- Έχεις πάρει ρόλους καθαρά λόγω της εμφάνισής σου; Έχεις στερηθεί κάποιους άλλους; Προς τα που γέρνει η ζυγαριά;

«Δεν έχω επενδύσει στην εικόνα μου, ούτε σε επαγγελματικό ούτε σε προσωπικό επίπεδο. Ποτέ δεν ήθελα να εγκλωβίζομαι σε αυτήν. Λόγω εμφάνισης λοιπόν, ναι έχω πάρει πολλούς ρόλους αλλά λόγω εμφάνισης και πάλι έχασα τους σπουδαιότερους».
newpost

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου