Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Ξεκινά η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Σαράντα έξι σταθμούς θα διαθέτει ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος των Αθηνών έως το 2017
Ξεκινά η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά
 Έως το 2017 η γραμμή 3 του Μετρό θα συνδεθεί με το λιμάνι του Πειραιά. Στη, φωτογραφία ένας εκ των 17 νέων συρμών της Αττικό Μετρό, που κατασκευάστηκαν στην Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem - Hanwha


Έξι νέους σταθμούς από το Αιγάλεω έως το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά θα αποκτήσει η Αττικό Μετρό (ΑΜ) έως το 2017, έπειτα από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης την Πέμπτη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, κ. Χ. Τσίτουρα και τον επικεφαλής της κοινοπραξίας JP ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom, κ. Κ. Μιτζάλη.

Με την αποπεράτωση του έργου, ύψους 660 εκατ. ευρώ, η γραμμή 3 του Μετρό θα επεκταθεί κατά 7,6 χλμ και θα δημιουργηθούν οι σταθμοί Αγία Μαρίνα, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Δηλαδή θα υπάρξει πλήρης σύνδεση του Μετρό με την γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), το Τραμ και το λιμάνι του Πειραιά, από το οποίο θα φτάνει κανείς στο αεροδρόμιο σε περίπου 45 λεπτά.
Από την επέκταση προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, οι οποίοι θα αυξήσουν τους επιβάτες της πρώην ΑΜΕΛ σε περίπου ένα εκατομμύριο ημερησίως.

Σύμφωνα με την ΑΜ, κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ τα μεγέθη του εγχειρήματος το καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές «ενέσεις» της χώρας.

Τα περιβαλλοντικά οφέλη του έργου μεταφράζονται σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ανά ημέρα και βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών του Πειραιά.

Οι σταθμοί θα χωροθετηθούν στην Αγία Ελεούσα (Αγ. Βαρβάρα), στην Πλατεία Ελευθερίας (Κορυδαλλός), στην Πλατεία Ελ.Βενιζέλου (Νίκαια), στην διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη (Μανιάτικα), στον σταθμό των ΗΣΑΠ, την πλατεία Οδησσού και το λιμάνι (Πειραιάς) και στην πλατεία Κοραή και το Δημοτικό Θέατρο, στην ομώνυμη στάση.

Και άλλα έργα από την ΑΜ

Με τον «νόμο Ρέππα» η Αττικό Μετρό έχει αναλάβει όλα τα έργα σταθερής τροχιάς της Αττικής. Συγκεκριμένα, προγραμματίζονται τα εξής:

- Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ' ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Το έργο αναμένεται να προχωρήσει σε κατασκευή από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εντός του 2012.

- Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο - Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την Αττικό Μετρό ΑΕ

- Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι - Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες. Επίσης, τις επόμενες ημέρες θα παρουσιαστεί η επέκταση του Τραμ στο κέντρο της πόλης προς την πλατεία Αιγύπτου, παράλληλα με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου.

Επίσης, πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες μελέτες για να προχωρήσει η γραμμή 4 του Μετρό, με στόχο να δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα το πρώτο τμήμα Άλσος Βεϊκου - Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς (προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ).

Παράλληλα, στις επόμενες 15 ημέρες θα υπογραφεί η σύμβαση της ΑΜ με την Siemens για την εγκατάσταση της σηματοδότησης των επτά νέων σταθμών του Μετρό σε Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι, στην Ηλιούπολη, Αλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό, οι οποίοι θα παραδοθούν σε περίπου ένα έτος.

Έτσι, εάν όλα πάνε κατ' ευχήν, έως το 2017 το δίκτυο του Μετρό θα επεκτείνεται σε 47,1 χλμ, θα διαθέτει 46 σταθμούς, το συνολικό κόστος κατασκευής θα έχει φτάσει τα 4,8 δισ. ευρώ, η δε ημερήσια επιβατική κίνηση θα ξεπεράσει τους 1 εκατ. επιβάτες. Η ημερήσια μείωση των ΙΧ θα προσεγγίσει τα 200.000 αυτοκίνητα, η δε μείωση των ρύπων τους 879 τόνους.

Τα έργα ατμομηχανή της ανάπτυξης
«Σήμερα είναι μία ιδιαίτερη μέρα. Αυτή η σύμβαση έρχεται σε μία δύσκολη οικονομικά και κοινωνικά συγκυρία. Σήμερα γίνεται μία αρχή για την περίφημη και πολυπόθητη ανάπτυξη» σημείωσε ο κ. Τσίτουρας πριν από την υπογραφή της σύμβασης. Ο επικεφαλής της ΑΜ τόνισε ότι «τα έργα Μετρό είναι τα έργα του μέλλοντος» και τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κατασκευή τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και τις απαλλοτριώσεις.

«Κοινοπραξίες και οι εργοληπτικές εταιρίες πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχει και η ήττα για τους διαγωνιζομένους. Βρίσκουν όλους τους τρόπους για να σταματήσουν τα έργα. Η Ελλάδα είναι πρώτη σε τέτοιες προσφυγές στην Ε.Ε» τόνισε και κάλεσε τις εταιρίες «να αποδέχονται τα αποτελέσματα των διαγωνισμών και να ξέρουν να χάνουν».

Ο κ. Τσίτουρας ανακοίνωσε την πρόθεση της εταιρίας να εμπλακεί σε έργα και στο εξωτερικό, για την οποία έχει γίνει συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών για την αλλαγή του καταστατικού της προς αυτή την κατεύθυνση. «Αυτή η εταιρία δεν μπορεί να έχει την ισοπεδωτική αντιμετώπιση του δημοσίου» τόνισε ο κ. Τσίτουρας.

Οι υποδομές απάντηση στην κρίση

Σε δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης σημείωσε ότι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την ανάπτυξης αποτελεί την απάντηση στην ύφεση, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί από την δημιουργία υποδομών, αφού αυτά «διαμορφώνουν προϋποθέσεις ανταγωνιστικότητας» και «καθιστούν επενδύσιμη την Ελληνική οικονομία».
Ο κ. Βορίδης τόνισε ότι υπάρχουν εξαιρετικές εταιρίες, όπως η ΑΜ, που χρειάζονται εξαιρετικές πολιτικές σε μισθολογικό επίπεδο, για την ανάσχεση της διαρροής προσωπικού με υψηλή εξειδίκευση στον ιδιωτικό τομέα.

«Και σήμερα το πρωί είχα επικοινωνία με τον κ. Ράιχενμπαχ - αφού έστειλα χθες ορισμένα οικονομικά στοιχεία τα οποία ζητήθηκαν - διότι νομίζω ότι γίνεται μια γενικότερη προσπάθεια μέσα στην Ένωση προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα της χρηματοδότησης για μια σειρά από μεγάλα έργα» σημείωσε κι ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό, κ. Λ. Παπαδήμο, τον πρόεδρο της ΝΔ, κ. Α. Σαμαρά, την ΕΤΕπ και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προσπάθεια που γίνεται να «ξεμπλοκάρουν» τα έργα.

«Το γεγονός αυτό είναι και μια απάντηση σε όλες αυτές τις φωνές οι οποίες σήμερα λένε "δεν θέλουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση", "δεν θέλουμε το ευρώ", ή "θέλουμε να βγούμε από το ευρώ", ή "δεν μας ενδιαφέρει" ή "θέλουμε να καταγγείλουμε τα πάντα" ή "δεν θέλουμε να χρηματοδοτηθεί η ελληνική οικονομία". Αυτές οι φωνές θα πρέπει να μας πουν πως θα χρηματοδοτούντο όλα αυτά τα έργα, πως θα υλοποιούντο αυτά τα έργα και ποιες θα ήταν οι δυναμικές της οποιασδήποτε ανάπτυξης χωρίς αυτές τις συγκεκριμένες βοήθειες» είπε ο κ. Βορίδης.

«Θέλω να πιστεύω ότι μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να αρχίσουμε να απεμπλέκουμε και το μεγάλο ζήτημα των οδικών έργων. Ένα σύνθετο θέμα στο οποίο όμως το Υπουργείο έχει δουλέψει πολύ και νομίζω θα φτάσει σε επιθυμητά αποτελέσματα» κατέληξε.

Μειώθηκε 1% το ΑΕΠ από το «πάγωμα» των έργων

Ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτης, αναφερόμενος στους αυτοκινητοδρόμους, σημείωσε ότι εάν δεν είχαν σταματήσει οι τράπεζες την χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, τότε θα είχαμε 1% αύξηση του ΑΕΠ κάθε χρόνο, μερικές δεκάδες χιλιάδες θέσεων απασχόλησης και φυσικά αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πόρους από το ΕΣΠΑ.

«Οι χθεσινές ανακοινώσεις του κ. Παπαδήμου και του κ. Μπαρόζο ενισχύουν την αισιοδοξία μας πως υιοθετήθηκε τελικά, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ΕΤΕπ η πρόταση που είχαμε διατυπώσει το καλοκαίρι του 2011 στον επίτροπο κ. Χάαν και στον επικεφαλής της TASK FORCE κ. Ραιχενμπάχ. Με την καλή συνεργασία με τους ευρωβουλευτές όλων των ελληνικών κομμάτων και τη βοήθεια του κ.Χάαν και κ. Ραιχενμπάχ πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του Μάρτη θα έχει ψηφισθεί στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο η αλλαγή του κανονισμού του ΕΣΠΑ για να βοηθηθεί η χρηματοδότηση των έργων» σημείωσε ο υφυπουργός. .

Ο επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Π. Καρβούνης σημείωσε ότι «είναι μία πάρα πολλή καλή μέρα για την Ελλάδα» και υπογράμμισε ότι κάποιοι μιλούν με τρόπο απαξιωτικό για τους Ευρωπαίους δανειστές, χαρακτηρίζοντας τους ως τοκογλύφους. «Η Ελλάδα δεν είναι στην ΕΕ από το Μνημόνιο αλλά από το 1981. Είναι μύθος ότι η ΕΕ τάσσεται μονομερώς υπέρ της δημοσιονομικής, αλλά, αντίθετα, υποστηρίζει την ανάπτυξη. Η ΕΕ ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό της Ελλάδας» υπογράμμισε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της J&P-ΑΒΑΞ, κ. Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι «θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την λιγότερη όχληση», ζητώντας κατανόηση από τους κατοίκους και τους φορείς για την κατασκευαστική περίοδο του έργου. Ο κ. Μιτζάλης σημείωσε ότι οι ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν θαύματα και κάλεσε την κυβέρνηση να φροντίσει να μην χαθεί η δουλειά που έχει γίνει, αφού οι Ελληνικές εταιρίες αποτελούν εθνικό κεφάλαιο. 

tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου