Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Βρέθηκε 13η νεκρή στο Costa Concordia - η 12η ίσως είναι... λαθρεπιβάτης


Ξεκίνησαν και πάλι με ένα ακόμη μακάβριο εύρημα οι έρευνες στο εσωτερικό του μισοβυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. Το πτώμα άλλης γυναίκας που εντόπισαν οι δύτες ίσως ανήκει σε αγνοούμενη Ουγγαρέζα που δεν ήταν στις λίστες επιβατών.

Εντοπίστηκε από τους δύτες που ερευνούν το εσωτερικό του Costa Concordia ένα ακόμη θύμα του ναυαγίου, ανεβάζοντας σε 13 τον αριθμό των επιβεβαιωμένων νεκρών.

Πρόκειται για μία γυναίκα που βρέθηκε λίγο μετά τις 16.00 ώρα Ελλάδας πνιγμένη σε χώρο του έβδομου καταστρώματος, σε βάθος 10 μ. περίπου, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της αρχής πολιτικής προστασίας.

Η ανάσυρσή του είναι σε εξέλιξη.

Πονοκέφαλος και για τους... λαθρεπιβάτες
Στο μεταξύ οι συγγενείς μίας γυναίκας από την Ουγγαρία ανέφεραν στις τοπικές Αρχές ότι ήταν παράνομα επάνω στο κρουαζιερόπλοιο, όταν αυτό μισοβυθίστηκε ανοιχτά του Τζίλο. Αυτό επιβεβαίωσε στους δημοσιογράφους ο συντονιστής των ερευνών Φράνκο Γκαμπριέλι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Τζίλιο. Μάλιστα δεν απέκλεισε να βρίσκονταν και άλλα άτομα στο πλοίο που δεν καταγράφονται στις λίστες.

«Η οικογένεια είπε ότι βρισκόταν στο πλοίο μαζί με ένα μέλος του πληρώματος και ότι τους τηλεφώνησε όταν βρισκόταν στο πλοίο. Αλλά δεν είναι στις λίστες ... Αυτό το άτομο αναζητείται από την οικογένειά του αλλά προς το παρόν οι ουγγρικές αρχές δεν το έχουν επιβεβαιώσει επίσημα» σημείωσε.

Αναμένεται η επιβεβαίωση από τις ουγγρικές Αρχές ότι η συγκεκριμένη γυναίκα είναι επισήμως αγνοούμενη, ώστε να προστεθεί το 25ο άτομο στην επίσημη λίστα των αγνοούμενων του ναυαγίου, αν και ο κ. Γκαμπριέλι έσπευσε να σημειώσει ότι είναι πιθανό το πτώμα που εντοπίστηκε χθες από τους διασώστες να είναι της Ουγγαρέζας.

Ο Ιταλός αξιωματούχος πρόσθεσε ότι αν επιβεβαιωθεί πως αυτή η γυναίκα βρισκόταν στο πλοίο είναι πιθανό να υπάρχουν και άλλα άτομα που βρίσκονταν στο πλοίο και δεν είχαν δηλωθεί επειδή ήταν λαθρεπιβάτες.

Τα ρίχνει στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ο Σκεττίνο
«H πλοιοκτήτρια εταιρία γνώριζε πολύ καλά ότι θα κάναμε υπόκλιση στο νησί, ήταν μια καθιερωμένη πρακτική», είπε στον εισαγγελέα του Γκροσσέτο, ο Ιταλός κυβερνήτης του πλοίου Costa Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο.

«Υπήρξαν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές και η συνήθεια αυτή, λειτουργούσε θετικά, ως διαφήμιση, για την εταιρία Costa», προσθέτει ο Σκεττίνο.

Σχετικά με την καθυστέρηση στην έναρξη των διαδικασιών εκκένωσης του πλοίου, ο Σκεττίνο, σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, δήλωσε στους εισαγγελείς ότι «έδωσε εντολή να αρχίσει η όλη διαδικασία, όταν κατάλαβε ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα να γυρίσει πίσω».

Κατά τον Ιταλό καπετάνιο, που κατηγορείται για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, «πριν εκκενωθεί ένα πλοίο, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσει να επιπλέει, διότι, διαφορετικά, δημιουργείται πανικός χωρίς αιτία».

Μετατοπίστηκε πάλι το κουφάρι του Costa Concordia
Τα ξημερώματα της Κυριακής διακόπηκαν και πάλι προσωρινά οι έρευνες για τους 20 αγνοούμενους του ναυαγίου του Concordia έπειτα από νέα μετακίνηση του κρουαζιερόπλοιου, που καθιστά επικίνδυνη τη διερεύνησή του από τα μέλη των σωστικών συνεργείων, δήλωσε αξιωματούχος.

«Οι έρευνες ανεστάλησαν στη 01:30 (02:30 ώρα Ελλάδος) το πρωί όταν εντοπίστηκε μετακίνηση του πλοίου», δήλωσε η Φραντσέσκα Μαφίνι, εκπρόσωπος των ιταλικών υπηρεσιών πολιτικής προστασίας.

Σύμφωνα με την ίδια, αυτήν τη στιγμή διεξάγεται σύσκεψη επί τεχνικών θεμάτων «για να αναλυθούν τα δεδομένα και να διαπιστωθεί το μέγεθος και ο λόγος της μετατόπισης του Concordia προτού αποφασιστεί αν και πώς θα μπορούσαν να ξαναρχίσουν οι έρευνες».

Οι υποβρύχιες έρευνες στο πλοίο, οι οποίες ξανάρχισαν χθες έπειτα από τη διακοπή τους για μία ημέρα την Παρασκευή, επέτρεψαν την περισυλλογή της σορού μιας γυναίκας. Με αυτήν ανήλθε σε 12 ο αριθμός των νεκρών του τραγικού δυστυχήματος, οι αγνοούμενοι από το οποίο ανέρχονται σε 20.

«Θα χρειαζόταν ένα θαύμα» για να τους βρούμε ζωντανούς, αναγνώρισε σήμερα ο εκπρόσωπος της ακτοφυλακής Κόσιμο Νικάστρο.

Ωστόσο οι οικογένειες των θυμάτων εξακολουθούν να ελπίζουν.

Οι γονείς ενός νεαρού ζεύγους Γάλλων απηύθυναν χθες από το νησί Τζίλο έκκληση προς τους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου που διασώθηκαν να δώσουν στοιχεία για το μέρος στο οποίο μπορεί να βρισκόντουσαν τα παιδιά τους κατά την εκκένωση του πλοίου.

Διακόπηκαν εκ νέου σήμερα τα ξημερώματα οι έρευνες για τους 20 αγνοούμενους του ναυαγίου του Concordia έπειτα από νέα μετακίνηση του κρουαζιερόπλοιου, που καθιστά επικίνδυνη τη διερεύνησή του από τα μέλη των σωστικών συνεργείων, δήλωσε αξιωματούχος.

Οι διασώστες προσπαθούν να φτιάξουν έναν χάρτη με τα μέρη του πλοίου στα οποία μπορεί να βρισκόντουσαν αυτοί που αγνοούνται, ώστε να ρυθμίσουν καλύτερα τις έρευνες, οι οποίες είναι επικίνδυνες και διεξάγονται με πολύ αργό ρυθμό λόγω του τεράστιου μεγέθους του πλοίου.

«Πράσινο» για την ανέλκυση περιμένει η Smit International
Μία δύσκολη επιχείρηση αναμένεται να ξεκινήσει σε λίγο καιρό στη θαλάσσια περιοχή του νησιού Τζίλιο, όπου βρίσκεται μισοβυθισμένο και αναποδογυρισμένο από τη μία πλευρά, το κρουαζιερόπλοιο της Costa Concordia, η Ολλανδική εταιρεία Smit International, που δραστηριοποιείται διεθνώς στην ανέλκυση αντικειμένων και πλοίων από τη θάλασσα, καθώς και στη γρήγορη εκκαθάριση θαλάσσιων περιοχών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μηχανικοί αλλά και εκπρόσωποι της Smit, που αναμένουν το πράσινο φως από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, βρίσκονται ήδη στην περιοχή και μελετούν προσεχτικά όλο το θαλάσσιο χώρο όπου το κρουαζιερόπλοιο προσάραξε και μισοβυθίστηκε, προκειμένου να προχωρήσουν στην ανέλκυσή του και τη μεταφορά του σε ναυπηγείο, πιθανόν για διάλυση.

Η Smit internationale που είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες ανέλκυσης παγκοσμίως, με έδρα της το Ρότερνταμ της Ολλανδίας και με 2.500 περίπου εργαζόμενους, έλαβε μέρος μαζί με την επίσης μεγάλη εταιρεία Μαμούτ το 2000 στην ανέλκυση των 24.000 τόνων πυρηνοκίνητου υποβρυχίου «Κούρσκ», από τη θάλασσα του Μπάρεντς σε βάθος 90 μέτρων.

Η ίδια εταιρεία επίσης το 1987 είχε λάβει μέρος και στη διάσωση του οχηματαγωγού πλοίου Heraland of free Enterprise.

Αυτό που φοβίζει προς το παρόν του μηχανικούς της ολλανδικής εταιρείας, είναι το γεγονός το πλοίο να μη «γλιστρήσει» λόγω του έντονου κυματισμού από μία ξαφνική κακοκαιρία ή της υψηλής παλίρροιας, πιο βαθιά στη θαλάσσια περιοχή που είναι βραχώδη με αποτέλεσμα να μπορεί να προκληθεί μια πιθανή διαρροή καυσίμων η λαδιών.

Ο διευθυντής του τομέα επιθεωρήσεων του ελληνικού νηογνώμονα, Βόλδας Αριστείδης, ανέφερε ότι οι ιταλικές αρχές λειτούργησαν πολύ συντονισμένα και οργανωμένα μετά τη βύθιση του πλοίου και ότι είναι πολύ νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα για το τι συνέβη με το κρουαζιερόπλοιο.

Ανέφερε ότι φως στα αίτια της τραγωδίας αναμένεται να ρίξει το μαύρο κουτί αλλά και οι καταθέσεις των βασικών μελών του πληρώματος αλλά και των επιβατών.

ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου