Λάθος στην πλοήγηση παραδέχθηκε ο κυβερνήτης του πλοίου Costa Concordia, το ναυάγιο του οποίου έχει στοιχίσει την ζωή σε 11 ανθρώπους μέχρι στιγμής, ενώ αγνοούνται 26, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.
Ο κυβερνήτης Φραντσέσκο Σκετίνο δήλωσε στους ανακριτές ότι «άργησε να στρίψει το κρουαζιερόπλοιο με συνέπεια να πλεύσει πολύ κοντά στις ακτές του νησιού και να δημιουργηθεί το ρήγμα».
Οπως ανέφερε στην κατάθεσή του στις δικαστικές αρχές του Γκροσέτο, ο Σκετίνο είπε ότι η πορεία του Concordia κατά την πρώτη ημέρα της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο είχε αποφασιστεί όταν έφυγε από το λιμάνι Τσιβιταβέκια κοντά στην Ρώμη.
Ο Σκετίνο ομολόγησε ότι πλησίασε κοντά στις ακτές, επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του, που είχε σπίτι στο νησί της Τοσκάνης.
«Οδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή τρεις ή τέσσερις φορές.Τη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. Δεν ξέρω γιατί αυτό συνέβη» φέρεται να δήλωσε.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δήλωσε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ότι η δεν είχε δοθεί εντολή στον πλοίαρχο για αλλαγή της πορείας.
Ωστόσο, ο δικηγόρος του Σκετίνο επεσήμανε ότι οι χειρισμοί που έκανε ο πελάτης του έσωσαν τόσες ζωές. Ο κυβερνήτης έχει τεθεί σε κατ' οίκον περιορισμό και αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία κατα συρροήν, καθώς και για εγκατάλειψη του πλοίου, προτού εκκενωθεί εντελώς.
Συνένοχη η εταιρεία;
Πολλά ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα γύρω από τι ακριβώς πήγε στραβά το μοιραίο βράδυ. Πρόκειται καθαρά για κακή εκτίμηση του καπετάνιου ή μήπως ο κυβερνήτης ακολουθούσε «οδηγίες» που του δόθηκαν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία;
Για ποιο λόγο χάθηκαν 68 πολύτιμα λεπτά (τόσος χρόνος μεσολαβεί από την προσάραξη στις 21.50 την περασμένη Παρασκευή, μέχρι την εντολή εγκατάλειψης του πλοίου στις 22.58);
Μήπως οι υπεύθυνοι της εταιρείας προσπαθούσαν να αποφύγουν τις σοβαρές οικονομικές συνέπειες και έτσι έγιναν συνένοχοι σ' αυτή την τραγωδία, αναρωτιέται εύλογα η Corriere della Sera.
Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη ότι κάθε ταξιδιώτης που έχει υποστεί τραύμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (π.χ. η εγκατάλειψη του πλοίου με σωσίβιες λέμβους τη νύχτα) δικαιούται να λάβει αποζημίωση της τάξης των 10.000 ευρώ. Εφόσον στο Costa Concordia οι επιβάτες ξεπερνούσαν τις 3000, θεωρητικά, η αποζημίωση θα μπορούσε να ανέλθει σε περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνει η εφημερίδα.
Στενεύουν τα περιθώρια για τις έρευνες
Τα συνεργεία διάσωσης έχουν περιθώριο 12 ως 24 ώρες για να ολοκληρώσουν τις έρευνες για επιζώντες στο ναυάγιο του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου, το οποίο έπεσε στα βράχια στο νησί Τζίλιο της Τοσκάνης, ανακοίνωσε ο επικεφαλής της ομάδας δυτών της πυροσβεστικής.
«Το περιθώριο για την ολοκλήρωση της επιχείρησης είναι 12 ως 24 ώρες», τόνισε ο Μοντέστο Ντίλντα.
Μέχρι τώρα έντεκα άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και 26 αγνοούνται από τους 4.200 επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, το οποίο είχε αποπλεύσει μόλις δυόμισι ώρες πριν από το δυστύχημα από το λιμάνι της Τσιβιταβέκια, κοντά στη Ρώμη.
Ανησυχία για οικολογική καταστροφή
Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, αυξάνονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή. Εξαιτίας των μετακινήσεων του πλοίου, οι εργασίες άντλησης των 2.400 τόννων μαζούτ, δεν έγινε δυνατόν να ξεκινήσουν χθες.
Σύμφωνα με τον Μαξ Ιγκέρα, εκπρόσωπο της εταιρείας Smit Salvage, που έχει αναλάβει το έργο της άντλησης των 2.380 τόννων καυσίμων που βρίσκονται σε είκοσι δεξαμενές, η επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει «σε λίγες ημέρες».
«Η επιχείρηση μπορεί να διαρκέσει μερικές εβδομάδες. Πρόκειται για μία πολύπλοκη επιχείρηση», προειδοποίησε. Πριν ξεκινήσει η άντληση το μαζούτ πρέπει να θερμανθεί για να ενισχυθεί η ρευστότητά του.
ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου