Νέες εταιρείες δραστηριοποιούνται στον πρωτοεμφανιζόμενο επιστημονικό τομέα του νευρομάρκετινγκ
Οπως ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται, έτσι και η... δραστηριότητα του εγκεφάλου. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι μεγάλες εταιρείες που «εισχωρούν» στον εγκέφαλο των καταναλωτών για να διαπιστώσουν αν αρέσουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους.
Η ανάγνωση των σημάτων του εγκεφάλου γίνεται με συσκευές εγκεφαλογραφήματος που έχουν δημιουργήσει ειδικά για αυτή τη δουλειά νέες εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον καινούργιο επιστημονικό τομέα του νευρομάρκετινγκ. Τη μέθοδο αυτή χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, το Google και το facebook, η Unilever και τα MacDonald's, η Procter & Gamble και η GlaxoSmithKline.
Οι διαφημιστές πάντα έδειχναν τις διαφημίσεις τους σε ομάδες εθελοντών (focus group) για να τους πουν τη γνώμη τους. Ωστόσο συχνά οι συμμετέχοντες δεν λένε την αλήθεια. Υπάρχουν πράγματα που δύσκολα θα παραδεχτούν οι εθελοντές, ίσως επειδή τα θεωρούν ταμπού.
Ετσι, οι εταιρείες κατέφυγαν στο νευρομάρκετινγκ, όπου με τη βοήθεια ιατρικής τεχνολογίας «βλέπουν» μέσα στον εγκέφαλο των ατόμων αποσπώντας αληθινές απαντήσεις.
«Βάζουμε ένα κάλυμμα στο κεφάλι που καταγράφει με ηλεκτρόδια τα εγκεφαλικά σήματα», εξηγεί ο Α. Πράντιπ, ειδικός στην επιστήμη του νευρομάρκετινγκ και διευθυντής της NeuroFocus, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα αυτόν. «Μετρούμε όλα τα τμήματα του εγκεφάλου ακατάπαυστα. Κάθε δευτερόλεπτο που περνά μετρούμε πόση είναι η προσοχή του εθελοντή όταν βλέπει μια διαφήμιση. Μαθαίνουμε ποια είναι τα συναισθήματά του και ποια στοιχεία κρατά στη μνήμη του».
Οι συσκευές εγκεφαλογραφήματος χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία για την ανίχνευση καρκίνου. Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με τον Πράντιπ, είναι πολύ πιο αξιόπιστη από τις απευθείας ερωτήσεις στους εθελοντές. «Οταν ρωτάς κάποιον να σου πει πώς αισθάνεται, η σκέψη για το συναίσθημα αυτομάτως το αλλάζει», εξηγεί στην «Guardian» ο επιστήμονας. Στο σύστημα της NeuroFocus οι αντιδράσεις των εθελοντών σε μια διαφήμιση βαθμολογούνται από το 10 (τέλειο, μην αλλάζετε τίποτα) έως το 0 (αλλάξτε τα όλα). Οι διαφημίσεις με χαμηλό σκορ επιστρέφουν στους δημιουργούς τους με προτάσεις για αλλαγές ώστε να γίνουν πιο ελκυστικές.
Την εταιρεία αγόρασε πέρυσι η Nielsen αντί 5 δισ. δολαρίων. Πελάτες της είναι οι Microsoft, Google, Intel, facebook, PayPal, Hewlett-Packard και Citigroup, αλλά και πολλές εταιρείες και προϊόντα σε όλον τον κόσμο.
tanea.gr Επιμέλεια: Εύη Ελευθεριάδου , Στέφανος Κρίκκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου