Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Ελληνοϊταλικό σχέδιο για τον Νότιο Ενεργειακό Διάδρομο


Διαβάστε γιατί Ελλάδα και Ιταλία προχώρησαν σε ανακοίνωση υπέρ της υλοποίησης του αγωγού ITGI. Τα εμπόδια και οι εναλλακτικές λύσεις

 Ελλάδα και Ιταλία συνεχίζουν να στηρίζουν το σχέδιο κατασκευής αγωγού, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα, μέσω Τουρκίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μάλιστα, σε κοινή ανακοίνωσή τους, με αφορμή πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο αγωγός ITGI (Τουρκία - Ελλάδα - Ιταλία) έχει αποκλειστεί ως εναλλακτική επιλογή για την υλοποίηση του λεγόμενου Νοτίου Διαδρόμου φυσικού αερίου, τονίζουν ότι το θέμα παραμένει ανοιχτό.

Στον ITGI, σημειώνεται, μετέχουν η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.
"Αναφορικά με τις πρόσφατες αναφορές Τύπου για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων για την πορεία του Νότιου Διαδρόμου, οι Κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Ελλάδας, σύμφωνα με την υπάρχουσα διακυβερνητική συμφωνία που επικυρώθηκε από τα Κοινοβούλια των δύο χωρών, επαναβεβαιώνουν την στήριξή τους στο έργο του ITGI ως πιο κατάλληλο για την υλοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου", αναφέρεται στην ανακοίνωση.


Κόμβος ενέργειας
Ιταλία και Ελλάδα, θεωρούν ότι ο ITGI είναι το πιο προηγμένο και ώριμο έργο μεταξύ των υποψηφίων, και υπό αυτή την έννοια είναι καταλληλότερο να εκπληρώσει το στόχο της ταχείας υλοποίησης των αναγκαίων υποδομών για την τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας και δυνητικά τις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας ένα νότιο/νοτιοανατολικό ευρωπαϊκό κόμβο.

"Η Ιταλική και η Ελληνική Κυβέρνηση πιστεύουν ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει να συνεχιστούν, προκειμένου να διερευνηθούν όλες οι εναλλακτικές λύσεις για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου, όπου ο αγωγός ITGI μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά", καταλήγει η ανακοίνωση.

Γιατί κολλάει ο ITGI
Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σχετικά με το σχέδιο του αγωγού ITGI, φαίνεται να οφείλεται στις τιμές που προσέφερε η ιταλική Edison στην Κοινοπραξία που διαχειρίζεται το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο θα τροφοδοτήσει σε πρώτη φάση το Νότιο Διάδρομο.

Το σημαντικό είναι να περάσει ο αγωγός από την Ελλάδαμ, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο τόσο για αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης του ITGI όσο και για συνεργασία με τον αγωγό TAP (Τουρκία - Ελλάδα - Αλβανία - Ιταλία).

news247

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου