Οι Κινέζοι συρρέουν στη γαλλική πρωτεύουσα με οργανωμένες εκδρομές 10-15 ημερών
Κάποτε ήταν οι Αμερικανοί, έπειτα οι Ιάπωνες, μετά οι Ρώσοι. Σήμερα είναι οι Κινέζοι. Τους τελευταίους μήνες το Παρίσι έχει γεμίσει από Κινέζους αφού όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, κυρίως για να ψωνίσουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του γαλλικού οργανισμού τουριστικής ανάπτυξης Atout France, ακόμη είναι δύσκολο και ακριβό για τους Κινέζους να εκδώσουν μεμονωμένες βίζες.
Ετσι προτιμούν να επισκέπτονται τη χώρα με οργανωμένες εκδρομές που διαρκούν συνήθως από 10 έως 15 ημέρες. Οι εκδρομές αυτές συχνά έχουν αφετηρία τη Γερμανία, συνέχεια την Ελβετία, την Ιταλία ή την Ολλανδία. Σχεδόν πάντα όμως καταλήγουν στο Παρίσι, όπου οι περισσότεροι κάνουν τα ψώνια τους.
Το 2010 οι κινέζοι επισκέπτες ξόδεψαν 890 εκατ. δολάρια στη Γαλλία, 60% περισσότερο από ό,τι το 2009, σύμφωνα με την Atout France.
Μπορεί το Παρίσι να το επισκέπτονται περισσότεροι Αμερικανοί παρά Κινέζοι, όμως οι πρώτοι ξοδεύουν λιγότερα. Οι δαπάνες ενός Αμερικανού για ψώνια ανέρχονται στο 40% των αντίστοιχων δαπανών ενός Κινέζου. Μόνο οι Ρώσοι ξοδεύουν περισσότερα από τους Κινέζους, αλλά η διαφορά είναι μικρή. Ως επί το πλείστον οι Κινέζοι επισκέπτονται τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όπως τα Galeries Lafayette και τα Au Printemps...
Ο Πανγκ Χάο και η σύζυγός του Ουάνγκ Ουεντίνγκ, 34 χρονών και οι δύο, επισκέφτηκαν με την κόρη τους το Παρίσι μαζί με άλλους 30 Κινέζουν. Πήγαν πρώτα στην Ιταλία, τη Γερμανία και την Αυστρία. Το Παρίσι ήταν η τελευταία τους στάση. «Ολα μας τα ψώνια τα κάνουμε εδώ. Θα ξοδέψουμε πολλά» είπε η κ. Ουάνγκ, περιμένοντας τη σειρά της στο ταμείο της μπουτίκ Chanel, στα Galeries Lafayette.
Ο κ. Πανγκ προτιμά τα μεγάλα εμπορικά εκπτωτικά κέντρα στις ΗΠΑ, όπου «όλα είναι φθηνότερα». «Ομως, τα Galeries Lafayette είναι πολύ διάσημα στην Κίνα» λέει η κ. Ουάνγκ.
Η κινεζική αγορά έχει γίνει πολύ σημαντική και για τα δύο καταστήματα τα οποία διαφημίζονται πολύ στην Κίνα, συνεργάζονται με τα ταξιδιωτικά γραφεία και διατηρούν καλές σχέσεις με την κινεζική πρεσβεία για να προσελκύσουν και τους πιο ευκατάστατους πελάτες. Εχουν υπαλλήλους που μιλούν κινεζικά, χάρτες των καταστημάτων στην ίδια γλώσσα και δέχονται κινεζικές πιστωτικές κάρτες όπως την CUP - China UnionPay -, επιστρέφοντας αμέσως τον φόρο ώστε οι Κινέζοι να μπορούν να ξοδεύουν περισσότερα σε προϊόντα που μεταφέρονται εύκολα, όπως αρώματα και ρολόγια.
Τα Printemps έχουν ειδική είσοδο για τους Κινέζους, προσωπικό που μιλά τη γλώσσα και αρκετές ανακοινώσεις γίνονται στα κινεζικά. Υπολογίζεται ότι κάθε Κινέζος ξοδεύει κατά μέσον όρο 1.660 δολάρια στα Printemps που κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να κερδίσουν περισσότερη πελατεία από τους ανταγωνιστές τους. Ανάλογες υπηρεσίες προσφέρουν επίσης τα Galeries Lafayette που δέχονται, σύμφωνα με στελέχη τους, περισσότερες επισκέψεις από ό,τι ο Πύργος του Αϊφελ. Εξετάζουν μάλιστα να ανοίξουν του χρόνου κατάστημα στο Πεκίνο αφού το όνομα των καταστημάτων είναι πολύ γνωστό.
Ο κινεζικός τουρισμός στη Γαλλία αυξάνεται περισσότερο από 15% τον χρόνο και σύμφωνα με την Atout France το 2010 επισκέφτηκαν τη χώρα 550.000 Κινέζοι.
Ο μέσος Κινέζος τουρίστας είναι άνδρας, περίπου 45 ετών, ζει σε μεγάλη πόλη και επισκέπτεται τον Πύργο του Αϊφελ, το Λούβρο και τα καταστήματα. Ξοδεύει 1.800 δολάρια για ψώνια, που ανέρχεται σε 60% του προϋπολογισμού του για το ταξίδι - σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue που είναι διεθνής εταιρεία η οποία αναλαμβάνει τις επιστροφές φόρου (ΦΠΑ) για τους διεθνείς επισκέπτες.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου